Tuesday, June 7, 2011

Terima Kasih Sahabat

U know wat? It's good to have a "Sahabat" or "Best Friend".

Aku punya seorang yang amat memahami. Selalu memberi perangsang dan dorongan. Kami ketawa tanpa menghiraukan orang sekeliling tapi yang paling menariknya jika salah seorang dari kami menangis menceritakan perit jerih, kekecewaan dan segala yang tidak sepatutnya berlaku , seorang lagi akan terus memberi kata semangat..i mean susah untuk digambarkan dengan perkataan tapi jika kalian pernah melaluinya atau mempunyai seorang "sahabat" atau "best friend" pasti kalian tahu apa yang aku maksudkan. Dan keakraban kami selalu disalah ertikan dan apa yang aku lakukan? Ketawa...benar...hanya ketawa sambil memikirkan bahawa betapa "dungunya" malah cetek pemikiran mereka :)

Dan hari ini...bukan sekali aku menyuarakan perasaan kecewanya diri aku terhadap sesetengah manusia yang tidak punya budi bahasa tapi aku hairan dan membuat kesimpulan bahawa aku tidak perlu menjadi seperti mereka yang punya taraf pendidikan yang tinggi tapi tidak punya sekelumit perasaan berterimakasih terhadap apa yang telah dilakukan kepada mereka.

Terima Kasih "Sahabat" atau "Best Friend" kerana selalu memberi nasihat , selalu memberi kata kata semangat bahawa apa yang berlaku adalah suatu hikmat yang kelak akan menjadikan aku seorang manusia yang lebih mengerti erti kemanusian dan persahabatan.

Cukup untuk kali ini dan kita akan bersua semula InsyaALLAH.

Selamat Malam dan ingat tiada yang lebih menyayangi diri kalian melainkan keluarga dan diri kalian sendiri :)

1 comment:

Anonymous said...

ManggisBoy, if this is for me, just remember what I said in my recent card to you. Tak der apa yg tersurat atau tersirat..Sayang itu datangnya dari Allah. Ikhlas seikhlas ikhlas nyer. We are best frend /sahabat..I m also thankful we are ...ketawa, menangis bersama, not once not twice but many a time..thank you for the shoulder to cry on. You once said, we complement each other in such situation..seorang akan menenangkan yg seorang lagi...nasihat menasihati sebagai rakan seagama..Itu lah dinamakan best friend or sahabat..will always be there for one another, through thick or thin, bad or good, happiness or sadness...bukan masa senang semata or bukan kerna ada agenda2 sendiri...
Hidup mati kita ketentuan Allah, begitu juga dengan sesuatu perhubungan. Lets pray that Allah sentiasa merahmati persahabatan ini dengan segala kebaikan dunia dan akhirat...
No matter what others think, I always tell myself, "if loving a good friend like you is wrong,then I don't wanna be right :)"

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin