Tuesday, June 14, 2011

5-5D-22

Hari ini adalah hari ke-3 abah aku masuk hospital, HUKM . Doktor Pakar masih tidak dapat mengenal pasti apa punca kesakitan yang bapa aku alami sekarang ini. Semuanya bermula pada hari Rabu lepas tanggal 8 Jun 2011 di mana abahku mengadu demam dan sakit pinggang...sakit yang sama semasa kami mengerjakan Haji tahun lepas, 2010 dan ia berulang semula namun ALHAMDULILLAH ia berlaku di sini kerana banyak Hospital yang boleh diminta pandangan dan rawatan.

Dan ia berulang semula pada hari Ahad di mana abah ku mengadu Cirit Birit dan kami menghabiskan masa minggu di HUKM untuk mendapatkan kepastian dari Doktor bertugas apa sebenarnya yang berlaku dan jalan penyelesaian adalah untuk abah ku didaftar dan ditahan diwad HUKM untuk pemeriksaan lanjut.

Hari ke-3 disini doktor pakar merasakan ia bukan berpunca dari batu karang atau apa jua kemungkinan yang menyebabkan sakit ini namun abah aku akan terus ditahan dan diberi rawatan yang sesuai agar cepat sembuh.

Doa aku dan adik beradik agar abah cepat sembuh dan kuat kan semangat agar semua ini akan berakhir.

Nota kaki :-

Terima Kasih untuk adik beradik aku yang tidak lelah untuk berganti menjaga abah. Dan terimakasih buat addy kerana "bercuti" bersama bersama kami pada hari Ahad ( 12/6/2011 ) lepas di HUKM :)

4 comments:

Anonymous said...

Itu jua satu ujian untuk kalian. Untuk menguji kekuatan iman, mental dan fiziakal. I've gone thru it last year and I know its not easy and even more not easy if we have to do everything for the patient whose lying on bed helplessly ...subnallah....it took lots of patience and energy..kadangkala orang yg menjaga pula yg demam
Doa dan terus berdoa...never underestimate the power of doa cause it has proven in my case. Doktor mengatakan yg my mum will be beddriden even after being discharged but because we, abah and adik beradik tak pernah berputus asa dan berdoa dan berdoa, alhamdulillah, ma is able to get up and walk and now after a year, she is better..Alhamdulillah, bershukur kepada NYA...
Like I said many times dulu, you have a very close knitted family. I m sure u all will go thru this. Take care and my prayers for your abah and orang2 yg menjaganya.

addyaholix said...

orang kata sakit itu penghapus dosa-dosa kecil. doa addy moga abah selalu peroleh kesihatan baik yang berpanjangan, amin.


nota kaki :
sama-sama ;)

M.A.N.G.G.I.S.B.O.Y said...

Ananymous aka i know who u r :)

Indeed i always believe in the power of DOA and having someone who gives he support and kata kata nasihat is all i need to keep the strength going :) Thanks Kakak :)

M.A.N.G.G.I.S.B.O.Y said...

Addyaholix,

Susah lah nak type nama ni....benar seperti apa yang dikata dan terima kasih sekali lagi :) kerana bersama sama kami "bercuti" dihospital :)

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin