Monday, June 20, 2011

Lapar Maggie.

Perjalanan pulang dari kerja hari ni agak berlainan.

Tahu kenapa?

Sebabnya dari mula aku naik kenderaan melalui DUKE highway sehinggalah sampai kerumah...hanya perkataan " Nak makan maggielah" yang bermain dalam fikiran aku :)

Seharusnya apabila sampai sahaja kerumah...melihat emak dan adik ku berbuka puasa terus aku berkata :

" Lapar Maggielah" kata ku
"Tak elok makan maggie" emak berkata
"Takpe lah mak, hari ni je " aku menjawab

Tanpa bertukar pakaian terus aku mengambil bahan bahan yang aku gunakan untuk memasak maggie :)

Lengkap..dan ketika aku hendak menumis bawang adikku memberitahu bahawa maggie yang aku nak masak sudah tamat tempoh luputnya.

" Haaa...dah expired? Alaaaa...baru sebulan je expired" kata ku sambil melihat tanda luput pada bungkusan maggie yang tertulis 20/5/2011.

He he he...aku peduli apa..."upacara" menumis dan memasak maggie aku teruskan .

Akhirnya malam ini aku berjaya menghabiskan semangkuk maggie yang telah tamat tempoh luputnya bersama bantuan anak buah ku..ha ha ha...

Selamat Makan maggie :)

3 comments:

nazkha said...

samalah aku pun mkn maggi time ni

M.A.N.G.G.I.S.B.O.Y said...

Nazkha @ green boy

Hari ini, 1/7/2011 breakfast maggie :)

Azmeer said...

Mar, last night pun I dinner maggie kari. Memang best! ;D

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin