Tuesday, April 7, 2009

ngantuknyaaaaa...

ngantuklah pulak...was doing some monthly report...ngantuk kaw! kaw! mari kita bercerita what was all about on sunday, 04/04/09...

had to attend dua wedding..jadi chaperon for my parents...1st nak kena gi wedding kat putrajaya...not bad lah the wedding but suddenly hujan lebat plak turun...ni dah kira masalah sebab time masa tu dah kul 1.10 in the afternoon..got another wedding kat ampang plak...but nasib baik lah ada abang guard to the rescue...bukan apa pinjam payung je...he he he...got to rush to ampang sebab kul 2 petang ada kursus...

habis attend wedding kat ampang tu kena rush plak pi attend kursus..nasib baik topik hari ni..pengurusan by tabung haji...

fun..but the speaker not really fun macam ustaz yang biasa bagi kursus tu...sambil dengar ceramah tu...ada lah pulak pakcik sorang ni nak berborak lak ngan aku...sebenarnya pakcik ni dah pi Haji lama dah...2006 tapi dia datang kat mejid tu sebab ada saudara dia meninggal dunia...

nak dijadikan cerita..malas nak layan pokcik ni sebenarnya..tapi...kena lah jaga hati orang tua kan..dia ceritalah pengalaman dia kat sana and what not..then tanya aku ni dah kawin ke belum...so aku kata lah belum..siap cakap lagi kat aku ...balik nanti insyaALLAH ada lah jodoh tu..aik..macam ahli nujum lak pakcik tu...tapi dalm banyak banyak cerita yang aku layan dia satu je yang aku suka...he he he...sampai hari ni aku suka..syok sendiri...dia tanya umuq aku berapa...sempat lah lagi aku ni nak bergurau senda ngan pokcik tu...siap suruh teka lagi...dia tengok aku..agaknya dia heran tengok rambut aku yang terpacak..28...aku rasa nak peluk je pokcik tu..tapi sebab dalam mejid..kena lah jaga adab dalam mejid kan...he he he..gelak besar aku dalam hati..."dah 37 lah pakcik" siap senyum lagi tuh...

k lah tu je nak cakap he he he..sampai hari ni aku senyum sorang kalau pikir balik pasal pakcik ni..he he he...

ok lah luvly people...walaupun tajuk n3 ni macam tak kena je ngan cerita didalamnya...@ least aku dah tak ngantuk dah..report boleh sambung esok..

bai bai luvly people..

b gut to people than people will do the same 2 u..

4 comments:

Anonymous said...

Dalam menghayati citer you yang bersurah2 tu, termasuk la surah perasan 28 tu...yg paling menarik hati i adalah penutup nya "be good to people than people will do the same to u...." and may I add to tat "what goes round will come around..."...so, yes...luvly people, be nice and the nice will get back to you even its not from the same source....

M.A.N.G.G.I.S.B.O.Y said...

Anonymous - u'll come to stage where those are really true..if u don't be nice or for any matter want people to treat you like u treat others..the first BIG step must come fr u kan...

so..renung renungkan dan selamat beramal :)

adie-ishmael said...

pakcik tu dah tua...dia rabun...adie tengok amar cam umur 25 jer...

M.A.N.G.G.I.S.B.O.Y said...

adie - banyak nya bagi diskon :) external je luks that young but internally..errmmmm...season dah ha ha ha

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin