Monday, July 27, 2009

one saturday...part 1

well i had planned what my saturday will be like xcept that one of the plan need to be moved to the next day...ooo..i should write in malaylah...was reading klaus msges last nite..one of those is that he enjoyed reading it..and translate the bahasa to english for his understanding...well sorrylah ek..kena lah jugak tulis bahasa melayu...best jugak kan...dah orang melayu kenalah tulis dalam bahasa melayu ek :)

my gen2 had passed its ..alamak..dah terbiasalah tulis dalam bahasa penjajah ni..he he he..ulang semula ek...

gen2 aku ni dah lebih kilometer dah..dah 156km dan aku sebenarnya dah terlepas by 5 ribu for the survice...biasanya aku pi pukul 8.30 sebab senang kawal awal..tapi disebabkan ada benda aku kena buat kat flat aku tu...macam tunggu baju habis basuh...kena lah aku pi pukul 9.05 pagi...tempat ni memang selalu aku pi untuk servis keta..proton punya franchise workwhop...cek punya cek..rupanya aku tak pernah tukaq timing belt..tu lah aku ni jenis main redah je keta tu...he he he...ingatkan nak tukar pakai fully synthetic minyak...tapi rupanya ada lagi yang kena tukar...ok lah..for my own safety dan sesiapalah kan..tukar je lah...kata budak workwhop tu..kena tunggu dalam 3 jam camtu...aiyoh! aku tak leh tunggu lelama kalau tak buat kerja..so as usual...aku jalan kaki dari situ ke flat aku tinggal..slow walking @ 9.30am ..it took me nearly 30 minutes to sampai kat flat...itu sebenarnya dah termasuk time berhenti kedai india..belek majalah..than berhenti jap kat kedai mamak sebab aku tak bekpest lagi..he he he...maggie goreng..tapi tak sedap lah....banyak kicap...

tengah aku syok mengemas rumah ( tak habis habis lagi babe ngemas rumah he he he )...pompuan kat workshop to called...

" keta u sulah siap..." kata minah mata sepet tu..he he he...
" ok ok..saya datang pukul satu" kata aku kat dia...

alamak..dah pukul 2.05pm..sambung kerja balik..

bersambung...he he he...

2 comments:

adie-ishmael said...

paling tak suka service keta...

M.A.N.G.G.I.S.B.O.Y said...

adie..@ least bukan kita yg buatnya kan..bayaq je..biaq pro yang buat..penting tu service keta..untuk keselamatan :}

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin