Sunday, July 31, 2011

Gold or not to Gold?

It was 10 or 15 years ago aku kerap juga menemankan office mate aku ke kedai emas kerana she likes to trade new gold for old ones that she had...and having the latest design :) and those time if i'm not mistaken the gold is only @ RM37 ringgit that was back then and me having bought my first gold :) well not really first lah...2nd time like that the first one was gelang for my mom for her birthday but this time my first ever gold!!!

We were @ the same Habib Jewel Bangsar Village 1 or 2 months back and masa tu 1 gram cost only RM177 sahaja and last thursday ( kena bubuh date ni...28.7.2011 ) that same gold dah naik to RM188!!!! Imagine in one(1) month dah naik...ermm...6.21%!!! and bila aku kira semula peratusan naiknya harga emas ini dari RM37.50 ke RM188 dah lebih kurang 500%!!!!

Tapi takpe sebab atas dorongan LI dan juga niat untuk mula mengumpul emas aku teruskan jugak walaupun hasrat awal adalah untuk membeli yang hanya 5 gram sahaja..tapi atas desakan..waaaah!!! desakan...he he he...tapi juga atas kiraan aku bahawa lebih baik beli 10 gram dari 5gram aku teruskan juga...dan akhirnya...aku mendapat emas pertama aku :)

Dan menurut pemerhatian emas ni akan dijangka naik ke angka RM200 awal tahun ini!!!

Baiklah dibawah adalah Emas pertama yang aku beli dan insyaALLAH many more will come :)





Itu sahaja buat masa ini diluar guruh sudah mula berdentum..mungkin akan hujan ....mungkin juga tidak...walau apa pun selamat malam semua...tidor lena ya.

Assalamualaikum.

MB, 00:37

No comments:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin